Založ si blog

Bola som u pani prezidentky

citujem z Facebookovej stránky pani prezidentky:

„Rozprávala som sa s pani, ktorá počas prvej vlny pandémie prišla o prácu. Dostala sa jej len minimálna pomoc, keďže v minulom roku mala zdravotné problémy, pre ktoré nepracovala a rozhodla sa na tri mesiace ukončiť dobrovoľné poistenie do Sociálnej poisťovne. Stratila tak nárok na výraznejšiu pomoc štátu.“

Týždeň po návšteve u pani prezidentky ma vyradili z ďalšieho opatrenia. Tu je vyjadrenie pracovníčky Úradu práce:

Citujem z jej mailu:

„Dotácia na podporu humanitárnej pomoci pre fyzickú osobu podľa § 3 nariadenia vlády SR č. 10/2020 Z.z. o niektorých opatreniach v oblasti dotácii  v pôsobnosti Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR v čase mimoriadnej situácie, núdzového stavu alebo výnimočného stavu vyhláseného v súvislosti s ochorením COVID – 19 v znení neskorších predpisov ( ďalej len ,,nariadenie,,)

Fyzické osoby, ktoré v čase krízovej situácie prestali vykonávať činnosť, z ktorej im plynul príjem a zároveň nemajú žiaden iný príjem, môžu požiadať na úrade práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej len úrad) o poskytnutie dotácie na podporu humanitárnej pomoci( ďalej len ,,SOS dotácia,,). SOS dotáciu je možné poskytnúť najskôr od mesiaca, v ktorom žiadateľ predložil úradu žiadosť o poskytnutie SOS dotácie. Na poskytnutie SOS  dotácie žiadateľ nemá právny nárok.

Oprávnený žiadateľ je fyzická osoba, ktorá v čase krízovej situácie tzv. druhej vlne pandémie ( od mesiaca október 2020)prestala vykonávať činnosť, ktorá zakladá nárok na príjem a nemá iný príjem zo závislej činnosti, z podnikania alebo z inej samostatne zárobkovej činnosti.  Zároveň žiadateľ o dotáciu musí  spĺňať aj ( jednu z podmienok nároku )nasledovnú podmienku:  

·        Nie je poberateľom dávky nemocenského poistenia alebo obdobnej dávky zo zahraničia

·        Na základe uvedeného bola poskytnutá SOS dotácia  od mesiaca 10/2020   v sume 300 Eur mesačne, ktorá bola vyplatená v mesiaci 12/2020.

·        V mesiaci 11/2020 vám boli vyplatené dávky nemocenského poistenia, na základe čoho nie je splnená jedna z podmienok nároku  na SOS dotáciu“  

Na základe toho, že som bola poberateľom dávky nemocenského poistenia 8 dní v mesiaci november 2020 /bola som pozitívne testovaná na covid-19, dostala som 74,30 eur/, mi nepatrí finančná pomoc vo výške 300 eur !!!! Prečo nedopočítali rozdiel do 300 eur a neposlali mi 225,70 eur ?

Ja nemám nárok ani na dávku v hmotnej núdzi, ani na životné minimum ?

Toto je odpoveď pre všetkých, ktorí sa pýtali na základe čoho si pani prezidentka pozvala ľudí do Prezidentského paláca v súvislosti s pandémiou a ich životom počas nej:

Stačí celý rok riešiť pomoc od štátu, nenájsť sa v žiadnych opatreniach, napísať stovky mailov ministrovi práce, premiérovi, pani prezidentke a nedostať žiadnu odpoveď, ktorá by niečo vyriešila. V mojom prípade to boli zdravotné problémy, pre ktoré som neplatila odvody do Sociálnej poisťovne počas 3 mesiacov. Platila som ich dobrovoľne a v januári som sa ich rozhodla prestať platiť v súvislosti s tým, že som to finančne nezvládala. Na základe toho som nebola ako SZČO zaradená do opatrenia č.2. Bola som v minulom roku na dvoch operáciách, napriek tomu som za posledné dva a pol roka zaplatila do Sociálnej poisťovne dobrovoľne viac ako 4000 eur a predtým povinne 8000 eur !!!! Skončila som na Úrade práce a dnes iba žobrem. To je cesta do Prezidentského paláca, nie pre poctu, ale pre žobranie …

Nezamestnanosť a sociálne dávky v tabuľkách, grafoch a mapách (aktualizované k 2022-12)

05.02.2023

Chcela som sa počas pandémie naučiť niečo nové a tak som si stiahla program Power BI (softvér na analýzy dát). Potrebovala som nejaké dáta a použila som na to dáta zo štatistiky zverejnenej na webovej stránke https://www.upsvr.gov.sk/statistiky.html. Dávam to do blogu pre tých, ktorí by si to chceli pozrieť. Údaje zverejnené na webovej stránke ÚPSVaR sú z ich databázy. [...]

Pohovor do NCZI

03.01.2023

Citujem ministra zdravotníctva Lengvarského: „Rezervy v elektronizácii máme obrovské, NCZI je pre mňa asi najväčším sklamaním.“ V článku na webovej stránke https://www.aktuality.sk/clanok/jkCmGXK/lengvarsky-robi-zo-zaciatku-roka-personalne-zmeny-do-narodneho-centra-zdravotnickych-informacii-posiela-krizovy-manazment/ je okrem iného napísané: „Lengvarský robí [...]

Nezamestnanosť a sociálne dávky v tabuľkách, grafoch a mapách (aktualizované k 2022-11)

30.12.2022

Chcela som sa počas pandémie naučiť niečo nové a tak som si stiahla program Power BI (softvér na analýzy dát). Potrebovala som nejaké dáta a použila som na to dáta zo štatistiky zverejnenej na webovej stránke https://www.upsvr.gov.sk/statistiky.html. Dávam to do blogu pre tých, ktorí by si to chceli pozrieť. Údaje zverejnené na webovej stránke ÚPSVaR sú z ich databázy. [...]

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 08:34

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 79844x
Priemerná čítanosť článkov: 3471x

Autor blogu

Kategórie