Založ si blog

Ako zo mňa urobil Bc. Krajniak žobráka.

Podnikala som od mája 2010 nepretržite do 01.07.2020. Až na 1 alebo 2 roky (hneď na začiatku podnikania) som nepretržite platila odvody do Sociálnej poisťovne. Spolu je to presne 11 960,19 eur, z toho dobrovoľne presne 4 023,81 eur (výpis z mojich daňových priznaní). Predtým som bola 15 rokov zamestnaná.

V  roku 2019 som bola dvakrát na operácii, druhýkrát v decembri, napriek tomu som aj v roku 2019 dobrovoľne zaplatila odvody do Sociálnej poisťovne vo výške 1 549,43 eur. Keďže som nepracovala a nezarobila, rozhodla som sa v januári 2020 ukončiť platiť dobrovoľné poistenie. V marci som prišla o prácu a v apríli som na základe toho, že som k 31.03.2020 neplatila odvody do SP, nebola zaradená do opatrenia č. 2. Neplatila som odvody do Sociálnej poisťovne presne 3 mesiace !

Zaradili ma do opatrenia č. 4. V marci dokonca nikde, pretože som mala v období od 13.03.2020–31.03.2020 príjem, bolo to 35 eur. Pomoc si mohol požiadať iba ten, kto prišiel o prácu a nemal príjem.

Ja som sa nevedela zmieriť s tým, že zaplatím štátu dobrovoľne 4 023,81 eur a on sa na mňa vykašle. A tak som kontaktovala pracovníčku Úradu práce s otázkou, či mám za marec 2020 nárok na dávku v hmotnej núdzi a ona mi odpovedala, aby som si požičala peniaze od príbuzných a pokúsila sa dostať finančnú pomoc za apríl 2020. Komu ponúkli v tomto štáte takúto finančnú pomoc ? K 29.02.2020 bolo na úrade práce 168 865 nezamestnaných, vo februári 2020 bola vyplatená dávka v hmotnej núdzi v sume 8 881 285,43 eur (údaje sú z webovej stránky www.upsvr.gov.sk/statistiky), prečo im nikto nepovedal, aby si pýtali pomoc od príbuzných ?

Môj skutočný príjem za marec 2020 bol 70 eur –  moja práca je nepravidelná a na začiatku marca som riešila zdravotné problémy, 71 eur som zaplatila odvody do Zdravotnej poisťovne. Rozdiel -1 euro. Nevedela som sa zmieriť s tým, že nedostanem ani životné minimum a tak som požiadala o pomoc Ministerstvo práce.

Ponúkli mi dávku v hmotnej núdzi alebo humanitárnu pomoc maximálne vo výške 800 eur. Čestne som si požiadala o humanitárnu pomoc iba o 140 eur, aby som v marci žila aspoň zo životného minima. Peniaze som dostala na účet 16.07.2020. Keď mi prišiel na druhý deň list, že mám každé jedno euro dokladovať a mám na to 5 mesiacov, ostala som v šoku !!! Použiť som ich mohla na nákup základných potravín a ja som rozmýšľala, či treska exclusive patrí do základných potravín, alebo len treska … Na konci júla som na pešej zóne pozorovala život okolo seba. Mladá žena s dvoma balíkmi plienok si cestou na stanicu odskočila do herne, nuž ona nemusí nič dokladovať. Ona ani nemusí žobrať o pomoc, ona má na ňu nárok…

Prvé peniaze v rámci „Prvej pomoci“ som dostala na účet 01.06.2020 takmer po troch mesiacoch od vypuknutia pandémie, bolo to 210 eur a už dávno som všetky poslala na odvody do Zdravotnej poisťovne. Neostávalo mi nič iné, len ukončiť živnosť. Urobila som to k 01.07.2020. Skončila som na Úrade práce. Počas leta pokračovala „Prvá pomoc“ a tak som dostala 420 eur za júl a august 2020 (SOS dotácia).

28.10.2020 predstavili „Prvú pomoc plus“, nebola som opäť v žiadnom opatrení.

Všetky odpovede, ktoré som dostala na moje maily z Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny, ma odkazovali na dávku v hmotnej núdzi, na ktorú  nemám nárok. Nakoniec mi napísala pracovníčka z Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny, že si môžem požiadať o SOS dotáciu pre fyzické osoby. Bolo to uverejnené na webovej stránke Ministerstva práce.

05.11.2020 som si podala žiadosť o SOS dotáciu na Úrade práce a 20.11.2020 som dostala oznámenie o schválení SOS dotácie od mesiaca 10.2020 vo výške 300 eur.

V októbri 2020 som bola po príznakoch pozitívne testovaná na covid – 19. Jediné, na čo som mala nárok, boli nemocenské dávky. Vyplatili mi ich v novembri 2020, bolo to 74,30 eur za 8 dní PN a na základe toho mi nevyplatili SOS dotáciu za november 2020 vo výške 300 eur !!!

Napísala som desiatky mailov na ministerstvo práce ohľadom môjho zaradenia. Žiaľ, nič sa nebude posudzovať individuálne, požiadajte si o dávku v hmotnej núdzi.

Deň po povinnej karanténe som sa spojila s kamarátkou, aby som sa od nej dozvedela, že neplatí žiadne odvody do Sociálnej poisťovne.  A dôchodok ? Ekonómka jej poradila, aby neplatila, doplatí si spätne chýbajúce roky, keď pôjde do dôchodku.

V ten istý deň mi mladá suseda zopakovala to isté, ona vie o skupinách podnikateľov, ktorí  šli do podnikania so slovami, že nebudú platiť odvody do SP. A dôchodok ? Ekonómka im poradila, aby neplatili, doplatia si spätne chýbajúce roky, keď pôjdu do dôchodku.  Na mňa vtedy všetko doľahlo.  Oni všetci dnes dostávajú väčšiu pomoc od štátu ako ja. Ja som nezaplatila odvody do SP za 3 mesiace a je zo mňa žobrák.

Bc. Krajniak, nech urobím, čo urobím, vždy máte predo mnou náskok. Mám dva diplomy, jeden z nich za doktorát z matematiky, ale na Vás nemám. Vy žijete každý deň, my len osem dní v mesiaci, my si plánujeme život dopredu, vy robíte opatrenia spätne. V otázke „Prvej pomoci“ ste nado mnou zvíťazili, je zo mňa žobrák. Tak sa sama seba pýtam, či tí živnostníci, ktorí sa našli v opatreniach na finančnú pomoc a požiadali si o maximálnu pomoc (270 eur za marec, 540 eur za apríl, máj, jún, možno aj za júl a august, 810 eur za október, november, december),  spolu je to 5 400 eur, odovzdajú daňové priznanie v takej výške  (6 552 eur), aby im vznikla povinnosť platiť odvody do SP za rok 2020. Nuž a tí, medzi ktorými som skončila, tí Vám naďalej nebudú platiť. V Sociálnej poisťovni je k 17.12.2020 dlh 580 538 299,9 eur, mnohí z nich si môžu napriek tomu, že sú dlžníci, požiadať o ďalšiu pomoc. Oni sú dlžníci a to im štát pomohol, mali z čoho zaplatiť, ja som si pre zdravotné problémy nezarobila sama.

Odcitujem na záver Vaše slová: „ Pomoc má byť spravodlivá, má byť rozdiel medzi tými, ktorí si platia odvody a tými, ktorí si neplatia“. Nie je žiaden, dokonca ani medzi tými, ktorí pracovali a tými, ktorí nepracujú.

Ďalšie Vaše slová:  „V otázke pomoci občanom postihnutých koronakrízou na Slovensku sme svetoví“. Sme. V ktorom štáte EÚ urobia toto občanovi: Pošlú ho do karantény, dajú mu pandemickú dávku 74,30 eur a na základe toho mu zoberú 300 eur !!! Takáto je „Prvá pomoc plus“ !!!

Bc. Krajniak, zajtra, 21.12.2020, Vám pošlem na účet Sociálnej poisťovne 74,30 eur.

Nezamestnanosť a sociálne dávky v tabuľkách, grafoch a mapách (aktualizované k 2022-12)

05.02.2023

Chcela som sa počas pandémie naučiť niečo nové a tak som si stiahla program Power BI (softvér na analýzy dát). Potrebovala som nejaké dáta a použila som na to dáta zo štatistiky zverejnenej na webovej stránke https://www.upsvr.gov.sk/statistiky.html. Dávam to do blogu pre tých, ktorí by si to chceli pozrieť. Údaje zverejnené na webovej stránke ÚPSVaR sú z ich databázy. [...]

Pohovor do NCZI

03.01.2023

Citujem ministra zdravotníctva Lengvarského: „Rezervy v elektronizácii máme obrovské, NCZI je pre mňa asi najväčším sklamaním.“ V článku na webovej stránke https://www.aktuality.sk/clanok/jkCmGXK/lengvarsky-robi-zo-zaciatku-roka-personalne-zmeny-do-narodneho-centra-zdravotnickych-informacii-posiela-krizovy-manazment/ je okrem iného napísané: „Lengvarský robí [...]

Nezamestnanosť a sociálne dávky v tabuľkách, grafoch a mapách (aktualizované k 2022-11)

30.12.2022

Chcela som sa počas pandémie naučiť niečo nové a tak som si stiahla program Power BI (softvér na analýzy dát). Potrebovala som nejaké dáta a použila som na to dáta zo štatistiky zverejnenej na webovej stránke https://www.upsvr.gov.sk/statistiky.html. Dávam to do blogu pre tých, ktorí by si to chceli pozrieť. Údaje zverejnené na webovej stránke ÚPSVaR sú z ich databázy. [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 79853x
Priemerná čítanosť článkov: 3472x

Autor blogu

Kategórie