Založ si blog

13.07.2022 vs. 21.05.2022

V Lidli v Zakopanom visia skoro nad všetkými potravinami takéto oznamy (písala som o tom už v blogu Lidl Poľsko vs. Lidl Slovensko):

Čo sa zmenilo za posledný mesiac je, že pri základných potravinách pribudli ďaľšie zľavy (oznam na červenom podklade): Z KARTA Dužej rodziny 10% taniej!

A ešte k tomu pribudli akcie na druhý, tretí, … tovar -25%, -32%, …, -75% (tento záber je z 08.07.2022).

Ani jeden chlieb nebol drahší ako 1 euro (kurz 4,70 zlotých za 1 €):

13.07.2022 bolo v Lidli v Zakopanom veľa akcií na druhý tovar -25 % až -75 %. Výrobky označené ako domáci produkt (mlieko, maslo, tvaroh, čerešne – vymenovala som iba tie, ktoré som kupovala) boli o 50 % lacnejšie ako na Slovensku (v porovnaní so slovenskými cenami boli ceny polovičné!).

14.07.2022 mali v Lidli na Slovensku v dvoch boxoch s pšeničným bochníkom dve rôzne ceny 1,49 € a 1,59 €. Na otázku, ktorá cena platí, som dostala odpoveď od manažéra pobočky. Platí vyššia a dodal, že zdražujeme. Aktuálne je cena tohto chleba v Lidli na Slovensku dvakrát taká ako v Lidli v Poľsku (3,69 zl./0,79 € pri kurze 4,70 zlotých za 1€). V Poľsku nezdražel za posledné 3 mesiace, mohol byť len lacnejší, ak bol v akcii.

Kedy sme kupovali maslo za 1,10 € (5,19zl./4,70 zl. za 1 € = 1,10 €) a 1 kg zemiakov za 27 centov ?

Porovnala som ceny v priebehu niekoľkých týždňov. Ako bude vyzerať porovnanie cien v Poľsku (alebo aj inde) a na Slovensku o niekoľko mesiacov, pol roka, rok … ?

V roku 2021 bola priemerná mzda na Slovensku 1211 €, v Poľsku 1469 €. V porovnaní s priemernou mzdou v Poľsku bola priemerná mzda na Slovensku za rok 2021 nižšia o 258 €. Porovnanie priemernej mzdy na Slovensku a v Poľsku je uvedené na stránkach:

https://www.trend.sk/spravy/priemerna-hruba-mzda-polsku-rekordne-rastla-poliaci-zarabaju-stovky-eur-viac-ako-slovaci

https://www.podnikajte.sk/zamestnanci-a-hr/priemerna-mesacna-mzda-2021-dopady

Spoločnosť mi robili českí turisti a toto boli ich slová: jedna z nich bola podnikateľka a počas pandémie dostala všetko, o čo si od štátu požiadala. Ja som ako podnikateľ nedostala za dva roky pandémie náhradu straty príjmu na základe poklesu tržieb. Podľa Bc. Krajniaka každý kto neplatil povinné odvody do SP, si „upravoval“ daňové priznania, aby sa vyhol plateniu povinných odvodov do SP. Bola to lož. Podnikala som čestne 10 rokov a platila som odvody do SP počas desiatich rokov podnikania. Prestala som v januári 2020 platiť dobrovoľné odvody do SP kvôli dlhodobým zdravotným problémom. Miesto náhrady straty príjmu som nedostala ani pomoc v hmotnej núdzi. Ďalší český turista bol dôchodca. Počas pandémie dostali všetci dôchodcovia rovnakú pomoc od štátu (nie s podmienkami ako je zvykom na Slovensku) a počas inflácie už majú valorizované dôchodky.

Dostal na Slovensku už niekto pomoc v súvislosti s infláciou ? Okrem znevýhodnených a rodín s deťmi ?

Nezamestnanosť a sociálne dávky v tabuľkách, grafoch a mapách (aktualizované k 2022-12)

05.02.2023

Chcela som sa počas pandémie naučiť niečo nové a tak som si stiahla program Power BI (softvér na analýzy dát). Potrebovala som nejaké dáta a použila som na to dáta zo štatistiky zverejnenej na webovej stránke https://www.upsvr.gov.sk/statistiky.html. Dávam to do blogu pre tých, ktorí by si to chceli pozrieť. Údaje zverejnené na webovej stránke ÚPSVaR sú z ich databázy. [...]

Pohovor do NCZI

03.01.2023

Citujem ministra zdravotníctva Lengvarského: „Rezervy v elektronizácii máme obrovské, NCZI je pre mňa asi najväčším sklamaním.“ V článku na webovej stránke https://www.aktuality.sk/clanok/jkCmGXK/lengvarsky-robi-zo-zaciatku-roka-personalne-zmeny-do-narodneho-centra-zdravotnickych-informacii-posiela-krizovy-manazment/ je okrem iného napísané: „Lengvarský robí [...]

Nezamestnanosť a sociálne dávky v tabuľkách, grafoch a mapách (aktualizované k 2022-11)

30.12.2022

Chcela som sa počas pandémie naučiť niečo nové a tak som si stiahla program Power BI (softvér na analýzy dát). Potrebovala som nejaké dáta a použila som na to dáta zo štatistiky zverejnenej na webovej stránke https://www.upsvr.gov.sk/statistiky.html. Dávam to do blogu pre tých, ktorí by si to chceli pozrieť. Údaje zverejnené na webovej stránke ÚPSVaR sú z ich databázy. [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 79545x
Priemerná čítanosť článkov: 3458x

Autor blogu

Kategórie