Založ si blog

Bc. Krajniak, kapustnica nebude ?

Pokračovanie blogu „Ako zo mňa urobil Bc. Krajniak žobráka“.

Na úvod pripomeniem zopár informácií pre tých, ktorí nečítali horeuvedený blog:

Takmer deväť rokov som platila odvody do Sociálnej poisťovne, posledné dva roky dobrovoľne, spolu je to presne 11 960,19 eur, z toho dobrovoľne presne 4 023,81 eur (výpis z mojich daňových priznaní). Nemám žiaden dlh voči štátu, 16.03.2020 som dokonca odoslala aj daňové priznanie za rok 2019.

V  roku 2019 som bola dvakrát na operácii, druhýkrát v decembri, napriek tomu som aj v roku 2019 dobrovoľne zaplatila odvody do Sociálnej poisťovne vo výške 1549,43 eur. Keďže som nepracovala a nezarobila, rozhodla som sa v januári 2020 ukončiť platiť dobrovoľné poistenie. V marci som prišla o prácu a v apríli som na základe toho, že som k 31.03.2020 neplatila odvody do Sociálnej poisťovne, nebola zaradená do opatrenia č. 2. Neplatila som odvody do Sociálnej poisťovne presne 3 mesiace !

05.11.2020 som si podala žiadosť o SOS dotáciu na Úrade práce a 20.11.2020 som dostala oznámenie o schválení SOS dotácie od mesiaca 10.2020 vo výške 300 eur.

V októbri 2020 som bola po príznakoch pozitívne testovaná na covid–19. Jediné, na čo som mala nárok, boli nemocenské dávky. Vyplatili mi ich v novembri 2020, bolo to 74,30 eur za 8 dní PN a na základe toho mi nevyplatili SOS dotáciu za november 2020 vo výške 300 eur !!!

A teraz pokračovanie horeuvedého blogu:

V pondelok, 21.12.2020 som sa obrátila na pracovníčku Úradu práce, či môžem vrátiť pandemickú dávku vo výške 74,30 eur, aby som dostala dotáciu SOS v plnej výške 300 eur. Tu je jej odpoveď : „To by tak mohol urobiť každý, hľadať si výhodnejšiu pomoc“. Výhody som nehľadala ani vtedy, keď som sa rozhodla platiť dobrovoľne odvody do SP, bolo to viac ako 4 000 eur. Dôvod, pre ktorý som sa tak rozhodla, bol, aby som mala nárok na nemocenské dávky, keď to budem potrebovať. Štátna pomoc za november 2020 je pre mňa 74,30 eur. Je to podľa platných zákonov. Štát mi dal štedrú Prvú pomoc plus, najštedrejšiu v celej EÚ !!!

Obrátila som sa aj na pani prezidentku, odpoveď je: „tak sme k návrhom (ktoré vzišli zo stretnutia u pani prezidentky) doplnili aj zváženie prijatia výnimky, kedy by mohla byť SOS dávka poskytnutá aj v prípade osoby, ktorá poberá nemocenskú dávku.“ Nuž, ak Bc. Krajniak nezváži prijatie výnimky …

Nedostala som pomoc v novembri 2020 zo sociálneho systému, poslala som tam za posledných 9 rokov takmer 12 000 eur, z toho viac ako 4 000 eur dobrovoľne, 74,30 eur nie je pomoc, nedostala som pomoc ani zo štátneho rozpočtu, ja som občan tohto štátu a tak mi neostáva nič iné len požiadať o finančnú pomoc EÚ, som občan EÚ a 1. júna 2020 predstavil Bc. Krajniak finančnú pomoc zo strany EÚ vo výške 1,5 mld. pre všetkých občanov SR, nielen pre pracujúcich.

Mňa vyradili z opatrenia č. 2, lebo som nezaplatila odvody do SP za 3 mesiace (zo zdravotných dôvodov), o pol roka už nemusíte zaplatiť odvody do SP za 4 mesiace, dokonca ani podať daňové priznanie (!!!), aby ste mohli byť v opatrení č. 2. V marci 2020 bol medzi mnou ako živnostníkom a iným živnostníkom rozdiel v tom, že som neplatila odvody do SP (3 mesiace), každý z nás pracoval, dnes je rozdiel medzi mnou a iným živnostníkom taký, že ja som na Úrade práce (štát mi nepomohol počas prvej vlny pandémie), dostala som za november 2020 finančnú pomoc 74,30 eur a on nepracuje (kvôli opatreniam zo strany štátu), je dlžník SP (4 mesiace) a môže si požiadať o finančnú pomoc vo výške 810 eur. Hovorím iba o dlžníkoch SP, nie o všetkých živnostníkoch. K tomu netreba nič dodávať.

V novembri 2020 bola vyplatená dávka v hmotnej núdzi pre jednotlivca v sume 3 430 703,30 eur, počet poberateľov bol 34 737, priemerná dávka v hmotnej núdzi pre jednotlivca bola 98,76 eur. (údaje sú z webovej stránky www.upsvr.gov.sk/statistiky).

Počas mojej karantény bola odvysielaná reportáž, v ktorej boli deti z komunitnej osady v Bánovciach nad Bebravou v kontakte s pozitívnymi učiteľmi v škole. Celá osada ostala v karanténe, oblepili ju páskou dookola, policajti im nakupovali potraviny aj lieky, mne nepomohol nikto. Tak sa pýtam, nevie niekto, či niekde nevaria kapustnicu? Za štátne, lebo veď ja som občan štátu. Podľa výšky štátnej pomoci v mojom prípade by som mala na ňu nárok …

Pán Sulík po predstavení Prvej pomoci ešte v apríli 2020 povedal v médiách, že to je pozostatok Ficovej vlády, bola to jeho reakcia na nespokojnosť živnostníkov so zverejnenou Prvou pomocou pre živnostníkov. Moja prvá pomoc je pozostatok tejto vlády. Pán Sulík, nezbavujte sa zodpovednosti !!!

Jeden z najčitateľnejších grafov pre mňa je vodopádový graf, na jeden taký sa pozerám v mojom počítači každý deň, keď si stiahnem dáta z webovej stránky korona.gov.sk, ten môj sa týka aktuálneho stavu chorých pozitívne testovaných ľudí na covid-19. Želám celému Slovensku, aby ten vodopád už začal padať.

Nezamestnanosť a sociálne dávky v tabuľkách, grafoch a mapách (aktualizované k 2022-12)

05.02.2023

Chcela som sa počas pandémie naučiť niečo nové a tak som si stiahla program Power BI (softvér na analýzy dát). Potrebovala som nejaké dáta a použila som na to dáta zo štatistiky zverejnenej na webovej stránke https://www.upsvr.gov.sk/statistiky.html. Dávam to do blogu pre tých, ktorí by si to chceli pozrieť. Údaje zverejnené na webovej stránke ÚPSVaR sú z ich databázy. [...]

Pohovor do NCZI

03.01.2023

Citujem ministra zdravotníctva Lengvarského: „Rezervy v elektronizácii máme obrovské, NCZI je pre mňa asi najväčším sklamaním.“ V článku na webovej stránke https://www.aktuality.sk/clanok/jkCmGXK/lengvarsky-robi-zo-zaciatku-roka-personalne-zmeny-do-narodneho-centra-zdravotnickych-informacii-posiela-krizovy-manazment/ je okrem iného napísané: „Lengvarský robí [...]

Nezamestnanosť a sociálne dávky v tabuľkách, grafoch a mapách (aktualizované k 2022-11)

30.12.2022

Chcela som sa počas pandémie naučiť niečo nové a tak som si stiahla program Power BI (softvér na analýzy dát). Potrebovala som nejaké dáta a použila som na to dáta zo štatistiky zverejnenej na webovej stránke https://www.upsvr.gov.sk/statistiky.html. Dávam to do blogu pre tých, ktorí by si to chceli pozrieť. Údaje zverejnené na webovej stránke ÚPSVaR sú z ich databázy. [...]

Branislav Zurian, Matúš Šutaj Eštok,

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

18.04.2024 17:00

Kým podľa súčasného ministra vnútra Šutaja Eštoka (Hlas) sa všetko, o čom hovoril, ukázalo ako pravda a na vine sú bývalé vlády, podľa exministra Mikulca a poslanca Spišiaka sme sa nedozvedeli nič.

Budmerický kaštieľ

Chce ministerka Šimkovičová kúpiť kaštieľ v Budmericiach? Rezort kultúry to popiera

18.04.2024 16:20

Rezort kultúry sa ohradzuje voči lživým tvrdeniam o kaštieli v Budmericiach.

kvety, mráz, ľad, jabloň

Meteorológovia varujú pred snehom a mrazmi, môžu poškodiť úrodu

18.04.2024 16:08

Výstrahu vydali vo štvrtok aj českí experti.

Mŕtvy v banke

O pôžičku v banke "žiadal" mŕtvy. Podpíš to, strýko! vyzývala ho neter

18.04.2024 16:00

Banku v Brazílii navštívil nezvyčajný zákazník. Sedel na invalidnom vozíku, nehovoril, padala mu hlava, ale jeho neter tvrdila, že strýko si chce zobrať pôžičku.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 23
Celková čítanosť: 79523x
Priemerná čítanosť článkov: 3458x

Autor blogu

Kategórie